Brandmakingas

arba 

“Pagaminkite Logotipą nebrangiai!”

Haik Grigorian, 05.05.2018

Būdamas viskuo besidomintis žmogus, ir iš dalies laikantis save “laisvai samdomu” specialistu, dažnai užsuku į freelancer’iu publikus ir forumus pasižiūrėti kuo tauta “kvėpuoja”, kas naujo atsirado, kaip keičiasi tendencijos…

Jei kam neaišku apie kokią “abrakadabrą” čia rašau, Freelancer’iu forumas tai vieta, kur laisvai samdomi (namuose dirbantys) žmonės siūlo savo paslaugas, ieško užsakymų, dalinasi nuomonėmis.

Dažnai matau viena įdomybė, tai yra beveik vienodo teksto skelbimus. Skelbia skirtingi žmones, skirtingu laiku, bet metai iš metų skelbimas nesikeičia. Tekstas maždaug toks: “Ieškau kas nebrangiai (ir skubiai) pagamins logotipą”.

Kaskart matant tokį skelbimą darosi graudu. Kiekvieną sykį pirma reakcija į tokį skelbimą yra imti ir atrašyti autoriui … Bet nusiraminu ir susilaikau, juk viso pasaulio neperauklėsi. Įdomiausia, kad jie dar ir atranda kas greitai ir nebrangiai pagamins jiems tą logotipą 🙂

Kitą kartą būtinai paklausiu, kas tas nebrangiai? 20eur? 30?Ir dar skubiai? Per 1 dieną? Per 2? 

Žmogus pradeda verslą! Viskas mat pas ji tvarkoje – beliko logotipas. Skubiai.

Mano Nuomonė:

Ok, gal ir nereikia čia to sarkazmo, tiesiog pradėkime nuo to, kad nemėgstu žodžio ir sąvokos “Logotipas”. Kas tai, paveiksliukas? Simbolis? Tiesiog kažkas gražaus?

Mano galva, nusiteikęs pradėti verslą žmogus, nusprendęs vykdyti atitinkamą misiją, kažką gero atnešti į pasaulį, spręsti kažkokias vartotuojų problemas ir, žinoma, pelnytai iš to uždirbti, turėtų šiek tiek rimčiau pažiūrėti į savo verslą, šiek tiek labiau įsigilinti į rinkos dėsnius, į uždarbio struktūrą.

Na pažiūrėkim: jei net tai jaunas žmogus (ar žmonių grupė), patikėję, kad turi nuostabią idėją ir tik 2-3 tūkstančius investavimui, siekia skirti savo Brando sukūrimui vos 1% savo finansų.

Dabar pažiūrėkime kas yra tas Brandas? (deja adekvataus vertimo į lietuvių kalbą neradau, vertimas “prekės ženklas” pilnavertiškai neatskleidžia visos esmės).

Ogi tai tavo verslo vardas, veidas, filosofija, ateities planai, misija ir vizija, tai, kuo tu tiki ir kokią žinutę bandai perduoti pirkėjui, partneriui ir pasauliui, tavo verslo siela ir širdis, kraujas ir oras, tavo idėjos ir pasitikėjimas savimi – surinkta ir sukoncentruota į vieną mažą ženkliuką ar sakinuką. Kartais net lemiantį iki 80% verslo sėkmės. Tai sakai tavo idėja ir siekiai teverti 20 eurų?  Ar turi kur svarbiau investuoti?

 

Nenoriu būti kritikas, tik pasidalinau savo nuomone. Juolab, kad pas kiekvieną būna sava situacija, kitas gal ir tu 20 eurų nelabai turi. Tiesiog noriu patarti elgtis kiek kitaip, jei tik turėsite tokią galimybę:

 

  1. Visų pirma, skirkite savo įvaizdžiui ir sėkmei bent 200 – 500Eur, juk ne kasdien keisit savo pavadinimą ir ženklą, sėkmės atveju – tai vienkartine investicija visam gyvenimui.

 

  1. Nelaikykite savęs visažiniu, pasamdykite už tuos pinigus Brandmakerį. Ne dailininką, kuris fiziškai nupieš jums gražų paveiksliuką, o analitiką, kuris nepatingės, kad ir visą savaitę pasėdėti kartu, įsigilinti į jūsų verslą, visus procesus ir niuansus, išsiaiškins kas yra jūsų auditorija, kam jus taikote savo prekę ir paslaugą. Pasiūlys (patars), kaip planuoti verslo vystymą, kaip organizuoti pardavimus, ką numatyti iš anksto ir kaip visame tame kontekste pavadinti bei apipavidalinti jūsų prekę ar įmonę.

 

Patikėkite, sužinosite daug naujų galimybių ir gal net nutarsit kažką į gerą pakeisti pačioje verslo idėjoje, kažką ištobulinti. Tada jus kartu tikrai surasit dizainerį, kuris sukurs ne šiaip gražų paveiksliuką (nors, žinoma, svarbus ir estetinis grožis), bet padarys prasmingą darbą, kuris vėliau padės jums lengviau parduoti, labiau įsimins pasirinktai auditorijai, trauks klientus pas jus ir kels jiems malonius prisiminimus apie jūsų produktą kaskart prisimenant.

Pasidalink